donderdag 29 oktober 2015

Eelke's partijen (WK dag 5)

Hieronder de WK partijen zoals tot dusver door Eelke gespeeld. Het commentaar van de eerste drie partijen is van coach Stefan Kuipers. De overige van Eelke zelf.
Na de overwinning van gisteren staat Eelke nu op 2 uit 4. De tegenstander in de vijfde ronde is ene Muhammet Ezizov (1760) uit Turkmenistan. Net als alle voorgaande keren een niet-Europees land. In die zin is het een echt WK voor hem. Bij  Liam (U14) ligt dat anders: hij treft vandaag voor de vierde(!) keer een opponent uit het gastland. Hij vindt dat niet erg, want de tussenstand Liam-Griekenland is 2½ - ½.

Geen tijd voor een lange aflevering ditmaal. Er moeten voorbereidselen getroffen worden voor mijn reis morgen naar Griekenland, waar - goed gepland - de spelers dan een vrije dag hebben. Hoe het resultaat van Eelke ook zal zijn vandaag, ik verheug mij erg om de tweede week van dichtbij mee te maken. De trein vertrekt morgenochtend om 5:34 uur. Wilt u geen enkel risico lopen op dit blog verstoken te blijven van verslaggeving ter plekke omdat ik te laat op het vliegveld arriveer, belt u mij dan een uur ervoor wakker ...

De partijen in Halkidiki beginnen nu:

17:49 uur: Met zwart heeft Eelke weer niet weten te winnen, een 0 dus.
Overige resultaten:
Alexander 0
Max  1
Maaike 0
Liam ½
Catheleijne 1 (en komt nu ook op 2 punten)

Hing - live te volgen - zit al op meer dan 90 zetten en gaat over de 5 uur heen, misschien wel 6 uur, om een dame eindspel remise te houden. .... En dat is hem  na 117 zetten gelukt!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten