zaterdag 31 oktober 2015

Aangekomen in Porto Carras (WK dag 6)

Vanaf nu is het geen Halkidiki meer maar Porto Carras. Halkidiki (of Chalkidiki) is het gehele schiereiland ten zuidoosten van Thessaloniki. Met trein, vliegtuig, gehuurde auto ben ik gisteren gearriveerd in mijn appartement in Neos Marmaros, op 5 km afstand van het luxe Porto Carras resort waar dit WK gehouden wordt.


Zonder navigatie (want weer €50 extra) van Thessaloniki naar Neos Marmaris is goed te doen, een doorgaande weg hoofdzakelijk langs de kust (wel even de afslag nemen bij Nea Moudania nemen, zodat je niet in de verkeerde van de drie uitstulpingen afdaalt), maar aangekomen op de plaats van bestemming valt het nog niet mee in het donker een hotel met alleen een lang nummer maar zonder straatnaam te vinden. Uiteindelijk word ik door een loopjongen van een motorzaak die nog open is op een scooter naar de plek geloodst waar ik word verwacht.



Van buiten oogt het onderkomen klein, maar het bevat toch een behoorlijk aantal appartementen. Ik lijk de enige gast. Wat ik als een tweekamer appartement online heb geboekt blijkt in de praktijk liefst vier bedden te bevatten. De matras van afgelopen nacht lag niet bepaald lekker, ik heb dus nog keus. Internet is er slechts in de lobby. Maar de bedoeling is ook niet dat ik hier vele uren door ga brengen.


Ik spreek af in het Meliton hotel net voor de groep gaat lunchen. Het eten is hier goed zegt men. Niet opvallen is het devies en gewoon aansluiten in de rij. Dat lukt, niemand die mij lastig valt. Mooi zo, dat is geregeld de komende week!


Na de lunch naar Eelke's luxe verblijf. Met Max en Hing zit hij in een twee lagen appartement. Max en Hing slapen in het tweepersoonsbed beneden. Eelke alleen in die van boven. Ik kan er zo bij, geen haan die er naar kraait! Maar Eelke weigert ...



Met de groep vertrekken we naar de speelzaal in de Olympic Hall. De U08 en U10 spelen in het Meliton hotel, dus Alexander en zijn vader gaan nu niet met de groep mee.


Eelke wil niet mooi gefotografeerd worden door zijn vader, vandaar zijn stuurse gezichten. Niet omdat het hem hier slecht bevalt. Integendeel! Maar een toonbare foto vanuit de zaal kwam niet door de censuur.


Coaches en ouders keren keren terug naar het appartement van Liam en zijn moeder dat naast dat van Eelke gelegen is. Na een uur of drie horen we via de Facebook chat dat Alexander remise heeft. Een half uur later komt Eelke als eerste binnen, hij heeft gewonnen van de Engelsman Tate Remus Elliot! Snel volgen er meer en het wordt een goede dag. Om de beurt nemen de spelers plaats aan tafel voor een uitgebreide analyse onder leiding van de coaches.

Resultaten:
Alexander  ½
Eelke 1
Maaike 1
Catheleijne 1
Max ½
Liam ½
Hing 0

P.S.: Het artikel van de rustdag is wat haastig afgerond en wil ik nog aanpassen. Niet de getallen trouwens want die kloppen wel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten