zondag 19 januari 2014

Onmiskenbaar Tata

Het Tata Steel Chess Tournament is nog in volle gang. Toch is het al weer een week geleden dat Eelke en ik acte de présence gaven in de weekendvierkampen.

Onderstaande foto kreeg ik toegestuurd van moeder Ruben en Thijmen. Zij zag hoe Eelke vanuit de sporthal van Dorpshuis de Moriaan - de zaal waar het allemaal gebeurt - een kijkje nam hoe ik het er van afbracht in groep 9, de laagste van de vierkampen en daardoor veroordeeld tot spelen in het nabijgelegen Café de Zon, en drukte haar toestel af. Waarvoor mijn dank.

Foto Judith Bourgonjen

Ik speel hier tegen Willy van Harten die met haar man en drie kinderen als complete familie deelnam aan het wereldberoemde schaaktoernooi. Met het beeld van de schakende grootmeester in zee op de achtergrond en gezeten op een podium achter een afscheiding, zou je bijna denken dat het hier één van de hoofdtoernooien betrof.

Niet dus. Maar wel onmiskenbaar Tata!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten